480279464_1212797263543774_2556464519730667912_n
15. února 2025 11:28

Zpátky v plné síle: Piráty do voleb povede předseda strany Zdeněk Hřib, prioritami jsou bydlení, životní náklady a moderní Česko

Praha, 15. února 2025 – Členská základna České pirátské strany rozhodla o svém lídrovi pro nadcházející volby do Poslanecké sněmovny. Stal se jím předseda strany a bývalý pražský primátor Zdeněk Hřib s podporou 492 hlasů z celkových 643. Jeho protikandidátkou byla Adéla Šípová, která získala 301 hlasů. Oba kandidáti se shodli na tom, že Piráti jsou připraveni přinést do české politiky skutečné změny a zaměřit se na problémy, které občany nejvíce trápí. Zdeněk Hřib hodlá kandidovat v hlavním městě.

olga-richterova-2
29. srpna 2023 2:00

Piráti prosadili navýšení rodičovského příspěvku o 50 tisíc korun

Poslanecká sněmovna dnes schválila navýšení rodičovského příspěvku z 300 na 350 tisíc korun pro rodiče dětí narozených po 1. lednu 2024. Čerpání příspěvku bude zkráceno na tři roky. Piráti podporu rodin prosazovali dlouhodobě a byla to také jejich podmínka při vyjednávání o úsporném balíčku s tím, že rodiny s dětmi v současné ekonomické situaci patří mezi domácnosti s nejnižšími příjmy.

Ivan Bartoš s důchodci
5. prosince 2023 1:00

Stavět byty chtějí tři čtvrtiny obcí. Ministr Bartoš jim nabízí pomoc v programu Bydlení pro život

Se svým bytovým fondem není spokojeno 69 % samospráv a zároveň ho 72 % chce rozšiřovat nebo rekonstruovat. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který provedlo Ministerstvo pro místní rozvoj ve spolupráci se Svazem měst a obcí ČR. Více než polovina obcí s rozšířenou působností má zájem zřídit kontaktní místa pro bydlení, se kterými počítá návrh zákona o podpoře v bydlení. MMR také na financování výstavby pro obce připravilo nebo chystá řadu investičních nástrojů.

IvanBartosCivilni
5. června 2023 2:00

Konspirační weby už nedosáhnou na veřejné peníze. MMR s experty připravilo metodiku pro mediální zakázky

Metodika pomůže veřejným institucím zajistit, aby se jejich online inzerce neobjevila na portálech, na kterých by mohla poškodit jejich dobré jméno. Patří mezi ně hlavně konspirační a dezinformační weby. Metodika doporučuje například úřadům nebo státem ovládaným podnikům postupy pro zadávání inzerce, které firmy v soukromém sektoru už delší dobu běžně používají.