• @ALL má oprávnění číst
  • @Celostatni forum má oprávnění nahrávat
  • @Registrovani priznivci má oprávnění nahrávat

Systém pro řešení konfliktů

Diskuzní vlákno na fóru: https://forum.pirati.cz/piratske-kauzy-f353/reseni-konfliktu-t22390.html

Co v případě konfliktu děláte a s čím jste spokojeni? Co vám při řešení konfliktů funguje? Co je vám příjemné? Jaké ze současných reakcí na konflikt vám vyhovují?

  • rozdělení konfliktu na menší části
  • věcné reakce
  • slušnost
  • když někdo dokáže podpořit názor, se kterým také souhlasí
  • zjistit si ke konfliktu maximum informací
  • zjistit názory účastníků konfliktu
  • ochota vyslechnout, pochopit, nebránit se názorům druhých a snažit se najít, co mi na nich vadí
  • emocionální sebekontrola
  • empatie, pochopení, respekt
  • když někdo, kdo má konflikt, jej oznámí s tím, že jej chce řešit
  • nezájem o výsledek (nezaujatost/neutralita)
  • komunikace
  • Nenásilná komunikace
  • mediátor - nezaujatý zprostředkovatel komunikace schopný empatie
  • osobní kontakt nebo alespoň kontakt, který se osobnímu kontaktu blíží (mumble, spíše videokonference)

Co je nám nepříjemné anebo nepřináší výsledky, jaké si přejeme? Jaké ze současných reakcí většinou nevedou k tomu, čeho chceme dosáhnout?

  • nekomunikace
  • dušení konfliktu v sobě
  • nadřazené chování (nejedná se jako rovný s rovným)
  • nezájem o konsensus/smír
  • lež
  • nedostatek empatie (vůči komukoliv i sobě)
  • nemožnost se plně vyjádřit
  • neochota přijímat informace, názor
  • jakékoliv hodnocení osob místo zaměření na konkrétní a doložitelná fakta nebo konkrétní zkušenosti
  • nesamostatnost
  • alibismus
  • pokrytectví
  • autoritářství
  • agresivita
  • fanatismus
  • nezkušenost
  • jiný smysl pro humor
  • dogmatismus

Zobrazit štítek

Skrýt štítek

Skrýt štítek

složka:
Personální odbor
adresát:
kdokoliv
stav:
aktuální
© Piráti, 2016. Všechna práva vyhlazena. Sdílejte a nechte ostatní sdílet za stejných podmínek. Podmínky použití.