• Tobias Esner má oprávnění mazat
  • @ALL má oprávnění číst
  • @Celostatni forum má oprávnění nahrávat
  • @Registrovani priznivci má oprávnění nahrávat

Piráti oslovují občany Hradeckého kraje přímo

Česká pirátská strana pokračuje ve své nízkonákladové kampani. Ve čtvrtek plánuje setkání s občany v Trutnově a Jaroměři, o týden později v Náchodě. Členi a kandidáti nevynechají ani Dobrušku a Rychnov. Víkend je vyhrazen kontaktní kampani v krajské metropoli.

Piráti oslovují všechny generaceBez billboardů, bez placené inzerce v tisku. Tak oslovuje své potenciální voliče Česká Pirátská strana. Jejich hlavním působištěm je internet, kde se Piráti cítí jako ryba ve vodě. Jejich facebooková stránka je třetí největší politickou stránkou v Ceské republice, ovšem první mezi těmi, kteří nepoužívají placené kampaně. Piráti samozřejmě chápou, že o sobě musí musí dát vědět i mimo elektronickou siť. Využívají k tomu nízkonákladové protředky, plakáty si lepí svépomocí, bannery rozvěšují na budovy svých členů a sympatizantů. Využívají též nové a neotřele způsoby, jako čištění betonu tlakovou vodou přes šablonu, kterážto metoda je známá pod názvem reverzní grafitti. (Viz sada fotografií http://www.flickr.com/photos/pirati/sets/72157636382781643/ ) K netradičním prostředkům patří i papírové lodičky, po jejichž rozložení zvědavý čtenář najde stručný volební program. Tyto spolu s klasickými letáčky, odznaky a samolepkami nabízejí Piráti v ulicích měst Hradeckého kraje.

Ing. Roman Kučera, lídr Hradeckého kraje, k tomu říká: „Máme program, který osloví všechny generace, nejen tu internetovou. Proto musíme oslovovat veřejnost i přímo, kontaktem s občany. Ti se nás můžou na cokoliv zeptat, aby se přesvědčili, že nejsme strana jednoho tématu. Osobně předaný leták si lidé přečtou spíš než agenturami rozeslanou poštu.“

Přestože kampaň je nízkonákladová, výroba tiskovin něco stojí. Piráti ji financují z darů od svých příznivců a z členských příspěvků (celkem méně než 400 000Kč), nikoliv z peněz za mandát senátora Libora Michálka, což jsou jediné peníze, ktere zatím obdrželi od státu na svou činnost.

„Piráti nevyužívají veřejné prostředky na volební kampaň. Proto jsme si nevzali půjčku 1,5 milionu korun krytou z pirátského podílu na mandátu Libora Michálka. Stejně tak jsme si nevzali žádnou půjčku, kterou bychom splatili z překročení hranice 1,5 % hlasů (což považuji u Pirátů prakticky za jisté, klepu na dřevo). Kampaň děláme za své, dobrovolnicky a nízkonákladově. Možnosti utratit za kampaň státní miliony jsme se dobrovolně zřekli a nelitujeme,“ potvrzuje Mikuláš Ferjenčík, místopředseda strany.

Kontakt:

ing. Roman Kučera, lídr Hradeckého kraje
roman.kucera@pirati.cz

Bc. Stanislav Štipl, předseda krajského sdružení HK
stanislav.stipl@pirati.cz

© Piráti, 2016. Všechna práva vyhlazena. Sdílejte a nechte ostatní sdílet za stejných podmínek. Podmínky použití.