• @ALL má oprávnění číst
  • Marketa Gregorova má oprávnění nahrávat
  • Helca má oprávnění upravovat
  • @Odbor - administrativni má oprávnění nahrávat
  • @Jednatele má oprávnění nahrávat
  • @Predsedajici má oprávnění nahrávat
  • @Celostatni forum má oprávnění nahrávat
  • @Registrovani priznivci má oprávnění nahrávat
původce:
Republikový výbor
typ:
jednací řád
zkratka:
JŘ RV
zásadní:
ne

Jednací řád republikového výboru

§ 1 Subsidiarita jednacího řádu celostátní fóra

Pro jednání republikového výboru se použije Jednací řád celostátního fóra vyjma předepsaných odchylek. Ustanovení jednacího řádu celostátního fóra se za podmínek předchozí věty použijí přiměřeně. Kde jednací řád celostátního fóra mluví o celostátním fóru, má se tím při jednání republikového výboru na mysli republikový výbor; kde jednací řád celostátního fóra mluví o členu strany, má se tím při jednání republikového výboru na mysli člen republikového výboru.

§ 2 Právo posudku

Výkonný orgán smí požádat, aby mohl nejpozději do týdne od počátku rozpravy předložit vlastní posudek k cizímu návrhu, o němž se domnívá, že se týká jeho působnosti. Žádost smí republikový výbor zamítnout v hlasování o návrhu postupu, jinak je jí vázán.

§ 3 Jednatelé republikového výboru

(1) Členové republikového výboru mezi sebou vybírají 3 až 5 jednatelů, kteří výbor organizují, spravují a zastupují tam, kde to vyžaduje předpis1).

(2) Pro účely ustanovení jednacího řádu2) případně dalších předpisů se jednatelé považují za orgán volený republikovým výborem a jednotliví jednatelé za funkcionáře volené republikovým výborem.

(3) Jednatelé jsou do funkce vybráni na 6 měsíců, nejdéle však do konce funkčního období výboru. Kandidáty na jednatele navrhuje skupina členů republikového výboru. Jednatelé se vybírají losem. Pokud je do výběru navrženo nejvýše 5 kandidátů, jsou bez dalšího vybráni. Pokud je vybráno méně jak 3 jednatelé, je počet jednatelů doplňen losem ze všech zbývajících členů výboru.

(4) Jednatelé ve své působnosti zejména:

  • a) předsedají jednáním republikového výboru,
  • b) svolávají zasedání republikového výboru,
  • c) spravují podatelnu a archiv republikového výboru,
  • d) spravují webové stránky republikového výboru,
  • e) dohlíží na termíny vyřizování úkolů a podání,
  • f) dohlíží na další organizační záležitosti republikového výboru.

(5) Jednatelé se v nepřítomnosti zastupují. Při sporu mezi jednateli se rozhoduje hlasováním jednatelů. Jednatelé mohou konsensem delegovat své povinnosti na další členy.

(6) Republikový výbor může jednatelům ukládat úkoly v rozsahu jejich působnosti, nebo úkolem v jejich působnosti pověřit jiného člena výboru.

Výčet odchylek

§ 4 Předsedající

(1) Jednání může jako předsedající svolat libovolný člen republikového výboru, aniž by předsedal ve vlastní věci. Nesvolá-li nikdo jednání do 3 dnů, je povinen tak učinit jednatel.

(2) Republikový výbor stále může vybrat předsedajícího z účastníků na základě návrhu postupu.

(3) Zasedání zahajuje jako předsedající jednatel. Pokud jednatel není na zasedání přítomen, zahájí zasedání jiný člen republikového výboru.

K § 3 JdŘ a § 6 JdŘ:

§ 5 Přístup na jednání

(1) Účastnit jednání se smí

  • a) člen republikového výboru,
  • b) člen strany vykonávající funkci volenou celostátním fórem,
  • c) pověřenec odboru, (§ 18(2) StOK)
  • d) člen strany vykonávající:
    • (1) mandát poslance nebo senátora parlamentu České republiky,
    • (2) funkci člena vlády České republiky,
    • (3) funkci prezidenta České republiky,
    • (4) mandát poslance Evropského parlamentu.
  • e) člen strany zvolený do funkce v mezinárodní organizaci pirátských stran,
  • f) navrhovatel projednávaného návrhu, § 6
  • g) navržený kandidát, pokud republikový výbor jedná o volbě (§ 6(2)) a odvolávaný, pokud republikový výbor jedná o odvolání(§ 6(4)),
  • h) osoba, s jejíž účastí republikový výbor vyslovil souhlas schválením procedurálního návrhu, v mezích tohoto souhlasu.

(2) Ustanovení o působnosti orgánů se nevztahují na právo účasti. Počet účastníků a hlasujících nelze omezit.

(3) Vedoucím orgánu se pro účely řádu rozumí vedoucí celostátního odboru, garant programového bodu, předseda celostátní komise, předseda strany nebo jednatel. Za vedoucího orgánu může jednat jím ve věci pověřený člen orgánu.

(4) Uzavřená jednání musí být zveřejněno nejpozději týden před koncem volebního období republikového výboru. (§18(4) StOK)

K § 15(1) JdŘ, § 19 JdŘ, § 27 JdŘ a § 31(1) JdŘ:

§ 6 Zahájení jednání

(1) Kromě důvodů předepsaných v jednacím řádu celostátního fóra (§ 15(1) JdŘ) jednání k usnesení předsedající zahájí také, když

  • a) republikovému výboru je uložen úkol celostátním fórem, (čl. 8(6)b) St)
  • b) republikovému výboru je předložená vyžádaná zpráva předsednictva, (čl. 9(5)h) St)
  • c) republikovému výboru nějaké rozhodnutí odkáže celostátní fórum (např. § 17 d) JdŘ nebo § 29 c) JdŘ,
  • d) republikovému výboru není předložen rozpočet, výsledky hospodaření nebo výroční finanční zpráva ve lhůtě (§ 4 RoPr), kdy je mělo republikové předsednictvo předložit,
  • e) nebylo řádně oznámeno zasedání republikového výboru do dvou měsíců a republikový výbor už 3 měsíce nezasedal,
  • f) vedoucí orgánu předloží přijatelný návrh usnesení, pokud se má navrženým usnesením schválit dokument, který byl vyjednán s třetími stranami, nebo
  • g) byl vyhlášen termín voleb pro něž je třeba připravit společný volební program. (§ 14 VŘ)

(2) Kromě důvodů předepsaných v jednacím řádu celostátního fóra(§ 19 JdŘ) jednání k volbě předsedající zahájí také, když

  • a) přijmající předsednictvo předloží přihlášku člena, který byl v minulosti ze strany vyloučen, (čl. 3(1)f) St)
  • b) probíhá volba celostátního fóra (§ 19 JdŘ), do níž může výbor nominovat kandidáta (§ 21(b) JdŘ) a skupina členů předloží návrh na nominaci takového kandidáta; Velikost skupiny se přitom určuje, jako by se jednalo o návrh na již probíhající jednání.

(3) Kromě důvodů předepsaných v jednacím řádu celostátního fóra (§ 27 JdŘ) jednání v referendu předsedající zahájí také, když

  • a) republikové předsednictvo nebo přezkumný orgán předloží návrh na projednání v referendu,
  • b) republikové předsednictvo vrátí uložený úkol (čl. 9(5)k) St a čl. 10(2)h) St; Možnost znovuuložení je hlasována jako zásadní návrh,
  • c) republikovému výboru nějaké rozhodnutí odkáže celostátní fórum v referendu (§ 17 d) JdŘ),
  • d) probíhá jednání o usnesení celostátního fóra (§ 15 JdŘ) a skupina členů navrhne, aby republikový výbor v tomto jednání předložil svůj návrh; Velikost skupiny se přitom určuje, jako by se jednalo o návrh na již probíhající jednání,
  • e) republikové předsednictvo, kontrolní nebo rozhodčí komise, nebo skupina členů předloží návrh na zrušení vyhlášky, (§ 16(1) StOK)
  • f) hospodář3) požádá republikový výbor o schválení záměru4) z rozpočtu organizační složky5), jejímž je hospodářem,
  • g) vedoucí orgánu předloží přijatelný návrh usnesení v referendu, pokud se má navrženým usnesením schválit dokument, který byl vyjednán s třetími stranami,
  • h) skupina členů, příslušné předsednictvo, jemu nadřízené předsednictvo, přezkumný orgán, republikové předsednictvo nebo zástupce příslušného kraje předloží návrh na změnu předloženého volebního programu, (§ 17(a) VŘ)
  • i) skupina členů, příslušné předsednictvo, jemu nadřízené předsednictvo, přezkumný orgán, republikové předsednictvo nebo zástupce příslušného kraje v předloží návrh na změnu(doplnění, změnu pořadí či vyškrtnutí) kandidátní listiny (§ 17(b) VŘ); Účast a závěrečné slovo je v takovém případě dovoleno kandidátům, kterých se návrh týká,
  • j) skupina členů, příslušné předsednictvo, jemu nadřízené předsednictvo, přezkumný orgán, republikové předsednictvo nebo zástupce příslušného kraje navrhnou provedení dohledu nad volební spoluprací (§ 16 VŘ).

(4) Kromě důvodů předepsaných v jednacím řádu celostátního fóra (§ 31 JdŘ) jednání k odvolání předsedající zahájí také, když

  • a) skupina členů, přezkumný orgán nebo republikové předsednictvo předloží návrh na veto jmenování člena odboru či jeho pověření funkcí, (čl. 12(5) St)
  • b) skupina členů navrhne odvolání osoby, jejíž odvolání z funkce je výbor oprávněn navrhnout. (§ 31(1)b) JdŘ)

K § 16 JdŘ, § 20 JdŘ a § 33 JdŘ:

§ 7 Lhůty

(1) Lhůta pro jiné návrhy usnesení činí 7 dní od zahájení jednání, nevyhlásí-li předsedající na žádost navrhovatele usnesení lhůtu delší.

(2) Lhůta pro navrhování kandidátů činí 7 dní od zahájení jednání. Pokud se v této lhůtě nepřihlásí aspoň takový počet kandidátů, aby mohla být funkce řádně obsazena, prodlouží předsedající lhůtu o dalších 7 dní, a to i opakovaně.

(3) Lhůta pro návrhy bodů zasedání činí 3 až 14 dnů od zahájení jednání.

(4) Doba na rozmyšlenou činí aspoň 24 hodin.

(5) V případě referenda může být doba na rozmyšlenou na žádost navrhovatele zkrácena na 12 hodin, ale pouze tehdy, pokud hrozí v případě dodržení řádné doby na rozmyšlenou nepřiměřená újma. V tomto případě se ovšem hlasování nepovažuje nikdy za řádně oznámené.

(6) Lhůty dle tohoto paragrafu lze prodloužit přijetím návrhu takového postupu.

Místo § 17 JdŘ:

§ 8 Rozhodující hlasování při usnášení

(1) V rozhodujícím hlasování republikový výbor vybere jednu z následujících možností:

  • a) schválení některého návrhu usnesení ve znění po skončení rozpravy,
  • b) ukončení projednávání návrhů usnesení bez schválení usnesení, i když předsedající takový návrh postupu nezaznamenal,
  • c) schválení některého návrhu usnesení ve znění, ve kterém předsedající návrh poprvé zaznamenal, pokud o to kdokoliv do ukončení rozpravy požádá,
  • d) předložení rozhodnutí celostátnímu fóru k projednání, nebo požádání celostátního fóra o projednání projednávaného rozhodnutí v referendu, pokud o to kdokoliv do ukončení rozpravy požádá,
  • e) odročení na jiný čas, nebo jiný návrh postupu, který předsedající zaznamenal.

(2) Pokud republikový výbor v rozhodujícím hlasování nevybere žádnou možnost, je projednávání návrhů ukončeno bez schválení usnesení.

Místo § 29 JdŘ:

§ 9 Rozhodující hlasování při referendu

(1) V rozhodujícím hlasování republikový výbor vybere jednu z následujících možností:

  • a) schválení některého návrhu usnesení, který předsedající zaznamenal,
  • b) ukončení projednávání návrhů usnesení bez přijetí usnesení,
  • c) požádání celostátního fóra o projednání projednávaného rozhodnutí v referendu,
  • d) odročení projednávaného rozhodnutí na jednání republikového výboru.

(2) Pokud republikový výbor v rozhodujícím hlasování nevybere žádnou možnost, je projednávání návrhů ukončeno bez schválení usnesení.

K § 33(2) JdŘ

§ 10 Postup při sestavování pořadu zasedání

Návrhem bodu zasedání, ve kterém má být přijato rozhodnutí, je přijatelný návrh rozhodnutí. Návrh jiného bodu zasedání, ve kterém nemá být přijato rozhodnutí, může předložit skupina členů, republikové předsednictvo nebo vedoucí orgánu v působnosti daného orgánu.

K § 36 JdŘ:

§ 11 Hlasování na Internetu

(1) Doba trvání hlasování se stanoví následovně:

Typ hlasování doba
Všeobecná shoda na návrhu postupu 24 hodin
Hlasování o návrhu postupu \\(mimo rozhodující hlasování) 24 hodin
Rozhodující hlasování 96 hodin

(2) Pokud má hlasovací systém více než 1 kolo a neurčuje, jak se má doba pro hlasování mezi kola rozložit, tak se doba pro hlasování rozloží mezi kola hlasování rovným dílem.

Místo § 37 JdŘ:

§ 12 Svolání zasedání

(1) Zasedání republikového výboru je svoláno řádným oznámením účastníkům od předsedy strany nebo člena výboru, který k tomu byl pověřen republikovým výborem či jednateli, které obsahuje datum, dobu, místo konání zasedání a jeho organizátora.

(2) Zasedání musí být svoláno nejméně 14 dnů před začátkem zasedání.

(3) Pořad zasedání musí být účastníkům řádně oznámen nejméně 7 dnů před začátkem zasedání.

Související

Sovisející programové body

Související předpisy

Legislativní informace

Tímto předpisem vykonává výbor svou pravomoc dle čl.6(1) Stanov:

Orgány strany si schvalují jednací a případně volební řády, které vydávají v souladu s obvyklými demokratickými zásadami, zejména s ohledem na rovnost hlasů.

Republikový výbor tento předpis schválilo jako svůj nový jednacího řádu dne 7.6. 2015. Nahradilo tak svůj předchozí starý jednací řád.

© Piráti, 2016. Všechna práva vyhlazena. Sdílejte a nechte ostatní sdílet za stejných podmínek. Podmínky použití.