• @Registrovani priznivci má oprávnění číst
  • @Republikove predsednictvo má oprávnění mazat
  • @Celostatni forum má oprávnění číst
  • @TZ má oprávnění mazat
  • @ALL má oprávnění číst

Piráti připomínají Andreji Babišovi předvolební sliby

Babiš billboard Pirátská strana spustila billboardovou kampaň, která Andreji Babišovi připomíná jeho předvolební sliby. Piráti tak reagují na opětovné odložení projednání zákona o smlouvách na Internetu poslaneckou sněmovnou.

Mikuláš Ferjenčík, iniciátor kampaně, k tomu říká: „Andrej Babiš a hnutí ANO nás svým dosavadním působením ve vládě zklamalo. Celou předvolební kampaň dokola omílali Rekunstrukci státu, ale když je na čase sliby splnit, chovají se úplně stejně jako ODS nebo ČSSD. Poslední kapkou bylo, že Andrej Babiš na klíčovou pozici náměstkyně ministerstva vnitra, která má zákon o smlouvách na Internetu na starosti, dosadil Adrianu Krnáčovou, která už v listopadu 2013 napsala na svůj blog, že o podmínění platnosti smluv zveřejněním na Internetu nestojí. Adriana Krnáčová následně nejprve vypracovala naprosto nepřijatelný pozměňovací návrh, který by zákon zbavil smyslu, a poté i přes opakované sliby nezajistila zpracování vládního pozměňovacího zákona včas. Ve sněmovně se proto hlasovalo o poslaneckém návrhu Jana Farského, který Piráti plně podporují. ANO, ČSSD i KDU-ČSL ho ale společně poslaly k ledu.“

Jakub Michálek, právník specializovaný na svobodný přístup k informacím a lídr Pirátů ve volbách do pražského zastupitelstva, doplňuje: „Zavést princip, že nezveřejněná smlouva je neplatná, je jediný způsob, jak přimět veřejné instituce, aby začaly skutečně všechny smlouvy zveřejňovat. Piráti mají celou řadu zkušeností se situací, kdy povinný subjekt smlouvu vydat nechce. V takovém případě jednoduše není možné se k informacím dostat. Piráti se sice snaží dostat k informacím soudní cestou, ale po několika letech od podání kasačních stížností ještě neproběhlo ani první stání soudu.“
„Piráti v Praze v rámci předvolební kampaně nepoužívají žádné billboardy pro svou předvolební propagaci, ale ve chvíli, kdy je potřeba upozornit politiky, že neplní předvolební sliby, považujeme za přijatelné billboardy používat. Ze vzhledu Prahy v těchto dnech se zdá, že jazyk billboardů je jediné, čemu velké politické strany rozumí,“ uzavírá Mikuláš Ferjenčík.

Kampaň stojí několik desítek tisíc korun a je financována prostřednictvím participativního rozpočtování, prostřednictvím kterého přímo řadoví členové Pirátů rozdělují peníze na projekty a kampaně.

Odkazy

Kontakt

Mikuláš Ferjenčík, mediální odbor Pirátů, mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek, volební lídr pražských Pirátů, jakub.michalek@pirati.cz, 775 978 550

© Piráti, 2016. Všechna práva vyhlazena. Sdílejte a nechte ostatní sdílet za stejných podmínek. Podmínky použití.