„S umělou inteligencí se v poslední době roztrhl pytel. Mluví se o ní snad všude a je téměř nemožné se jí vyhnout. Logicky tedy vyvstávají otázky ohledně možných výhod, ale i nástrah a hrozeb které s sebou ona AI přináší. Proto jsem se rozhodla toto téma otevřít a přiblížit jej veřejnosti,” uvádí Gregorová jako motivaci pro spuštění kampaně.

V červenci minulého roku zachvátila online svět svým generováním obrázků Midjourney, v listopadu představila společnost OpenAI chatovacího robota ChatGPT. Od té doby zájem o AI aplikace raketově roste. „A proto je na čase otevřít zásadní diskuse v rámci širší veřejnosti,” vysvětluje Gregorová svoje motivace. “Edukační je již název kampaně - Píše se to AI. Zkratka AI označuje Artificial Intelligence, anglický výraz pro umělou inteligenci. V češtině to však velmi svádí ke zkratce UI, kterou ale už dlouhou dobu v online prostředí zabírá User Interface, tedy uživatelského prostředí. A nebyla bych to já, kdybych nezahrnula i prvek humoru, tedy odkaz na satirický kanál Vyslovuje se to mem,” vysvětluje Gregorová.

Kromě již tradičních výstupů v podobě podcastů s experty, osvětových videí a článků chystá pirátská europoslankyně i úplně nové formáty. „Moc ráda bych si o umělé inteligenci popovídala ‘live’, nejradši i s hosty a hostkami na Instagramu a Twitchi. Ale taky ‘offline’, na ulici s lidmi o tom, jestli se bojí, že je AI nahradí v jejich profesi. Co by to ale bylo za kampaň o AI bez jejího zapojení? Ať už půjde o generování textu nebo grafiky, použiji vše, co současné technologie nabízí. Tyto výstupy budu pak označovat větou ‘Píše (se) to AI’. Chci veřejnosti ukázat, čeho všeho jsou nové technologie schopné a také ji seznámit s možnými hrozbami, které pro nás představují,” naznačuje průběh kampaně Gregorová.

Kampaň je financovaná z prostředků frakce Evropského parlamentu Greens/EFA a bude komunikována skrze webové stránky, sociální sítě europoslankyně Markéty Gregorové (Twitter, Instagram) a mediální partnerství. Předchozí kampaně Markéty Gregorové se zaměřovaly na kyberbezpečnost (NEklikat), dezinformace a boj proti nim (Pravda bolí) a větší pestrost v politice (Politika je pro všechny).