Praha/Brusel, 21. července 2022 - Europoslankyně za Pirátskou stranu Markéta Gregorová se dala dohromady s experty na kyberbezpečnost z řad odborné veřejnosti, ale také skupinou tzv. „etických hackerů“. A během letních prázdnin chce pro českou veřejnost otevřít témata spojená s bezpečností v online prostoru. „Doufám, že naší kampaní pomůžeme českým uživatelům internetu obrnit se proti stále nebezpečnějším nástrahám online prostoru.“

„Internet se stal každodenní součástí našich životů. Využíváme ho k práci, k zábavě, komunikaci mezi sebou. Bez internetu už naše společnost stěží dokáže existovat. Nástup nových technologií ale přinesl i nové nástrahy a výzvy,“ vysvětluje Markéta Gregorová svoje motivy pro spuštění kampaně.

K pravidelnému nárůstu kybernetické kriminality dochází v Česku od roku 2011. Za sledovanou dobu posledních 10 let bylo spácháno 60 tisíc skutků spadajících do kategorie kybernetické kriminality a ostatní kriminality páchané v kyberprostoru. Z toho policie eviduje téměř 10 tisíc jen za poslední rok! Strmý nárůst sledoval i svět. V roce 2020 v průběhu pandemie COVID-19 vzrostla kyberkriminalita ve světě o 600 %.

„To, co se ovšem dostane až do rukou policie, je jen zlomek. Většina každodenních kybernetických útoků, prolomení bezpečnosti a podvodů se k vyšetření vůbec nedostane,“ upozorňuje dále europoslankyně.

„V kampani chystáme podcasty s expertkami a experty, infografiky, na kterých srozumitelně představíme nejzajímavější data z oblasti kyberbezpečnosti a další aktivity, kterými budeme upozorňovat širokou českou veřejnost na aktuální digitální nástrahy. Naším cílem je zapojit veřejnost a spolu konečně pořádně otevřít téma kyberbezpečnosti. Věřím, že naší kampaní pomůžeme českým uživatelům Internetu obrnit se proti stále nebezpečnějším nástrahám online prostoru,“ slibuje Pirátka a zmiňuje jména, jako jsou kyber expertky Adéla Kadlečková a Kristína Soukupová, nebo etický hacker Marek Jílek.

Kampaň je financovaná z prostředků frakce Evropského parlamentu Greens/EFA a bude komunikována skrz vlastní webové stránky, sociální sítě europoslankyně Markéty Gregorové (Facebook, Twitter, Instagram) a mediální partnerství. Předchozí kampaně Markéty Gregorové se zaměřovaly na dezinformace a boj proti nim (Pravda bolí) a větší pestrost v politice (Politika je pro všechny).